Cistella: 0,00€
Isuu Mastodon
  • info@bio-farma.es
  • Transport gratuït a partir de 36,30€ Espanya
Cistella: 0,00€

Problemes digestius? Descobreix la increïble dieta baixa en histamina que transformarà la teva vida

Has estat bregant amb molèsties digestives persistents que afecten la teva qualitat de vida? No busquis més! Et presentem la solució definitiva: la dieta baixa en histamina. Aquest enfocament revolucionari us ajudarà a alleujar els símptomes incòmodes i recuperar el vostre benestar.

Problemes digestius? Descobreix la increïble dieta baixa en histamina que transformarà la teva vida Problemes digestius? Descobreix la increïble dieta baixa en histamina que transformarà la teva vida

T'ho llegim per tu


La histamina és una substància química present al nostre cos i en molts aliments. Encara que exerceix funcions importants en el sistema immunològic, l'excés d'histamina a l'organisme pot causar una sèrie de problemes digestius i altres molèsties. Aquelles persones que són sensibles a la histamina o que pateixen trastorns com la intolerància a la histamina es poden beneficiar d'una dieta baixa en histamina per prevenir símptomes incòmodes.

Optar per aliments baixos en histamina implica triar amb cura els ingredients per minimitzar la ingesta d'aquesta substància. Alguns aliments que són generalment segurs per als que busquen reduir el seu consum d'histamina inclouen carns fresques com pollastre i gall dindi, peixos frescos com el salmó i el bacallà, i vegetals com pastanagues, carbassons i espinacs. Els productes lactis baixos en lactosa, com el formatge cottage, també són bones opcions.

D'altra banda, és important evitar aliments rics en histamina o que puguin alliberar histamina al cos. Exemples d'aquests aliments inclouen embotits curats, peixos fumats, formatges envellits, tomàquets, albergínies i aliments fermentats com el vi i el vinagre.

En seguir una dieta baixa en histamina, moltes persones han experimentat una reducció en els símptomes gastrointestinals, com inflor, diarrea i dolor abdominal. Tot i això, cada individu és únic, i és recomanable consultar amb un metge abans de realitzar canvis significatius en la dieta.

Realitzar una dieta baixa en histamina pot ser una estratègia efectiva per prevenir el problema.

 

La Dieta Baixa a Histamina

 

La base de la dieta baixa en histamina rau en la selecció curosa d'aliments que siguin menys propensos a provocar una resposta histamínica al cos. Encara que no hi ha una llista definitiva d'aliments "prohibits", hi ha certes categories d'aliments que solen ser problemàtiques i que s'han d'evitar o limitar en una dieta baixa en histamina.

 

Aliments Recomanables a la Dieta Baixa a Histamina

 

  1. Carns Fresques i Peixos: Carns magres fresques com pollastre i gall dindi, així com peixos frescos com el salmó i el bacallà, són opcions excel·lents per als que segueixen una dieta baixa en histamina. Evita els embotits i carns processades.

  2. Vegetals Frescos: Molts vegetals frescos són adequats en una dieta baixa en histamina. Exemples inclouen pastanagues, carbassons, espinacs, enciam i bròquil.

  3. Fruites Baixes a Histamina: Pomes, peres, melons i raïm són fruites que solen ser ben tolerades. Tot i això, és important monitoritzar com reacciona el teu cos a cada fruita individualment.

  4. Productes Làctics Baixos a Lactosa: Formatges frescos com el formatge cottage, el formatge ricotta i el formatge feta són opcions làcties que tendeixen a ser més segures per a les persones amb intolerància a la histamina.

  5. Grans i Carbohidrats: Arròs, blat de moro i productes de forn sense llevat són opcions recomanables per a aquells que busquen reduir la ingesta d'histamina.

 

Aliments a Evitar a la Dieta Baixa a Histamina

 

  1. Embotits i Carns Curades: Salsitxes, cansalada, pernil i altres embotits solen ser rics en histamina i s'han d'evitar.

  2. Peixos fumats i mariscs: Els peixos fumats, com el salmó fumat, i els mariscs en general, tendeixen a tenir nivells més alts d'histamina.

  3. Formatges Anyells: Formatges com el cheddar, el parmesà i el roquefort són rics en histamina i haurien de limitar-se.

  4. Aliments Fermentats: Aliments fermentats com el vi, la cervesa i el iogurt poden ser problemàtics per als que busquen reduir la histamina.

  5. Aliments Alts a Histamina: A més dels esmentats, certs aliments com els tomàquets, les albergínies, els espinacs, els alvocats i la xocolata poden desencadenar símptomes en persones sensibles a la histamina.

 

Consells per Adoptar una Dieta Baixa a Histamina de Forma Efectiva

 

  1. Portar un Diari Alimentari: Registrar els aliments que consumeixes i com et sents després de menjar-los pot ajudar-te a identificar patrons i determinar quins aliments poden causar problemes.

  2. Consultar amb un metge : Abans de realitzar canvis dràstics a la teva dieta, és fonamental parlar amb un metge o dietista per assegurar-te que estàs prenent decisions adequades per a la teva salut i necessitats individuals.

  3. Explorar i Adaptar: Les persones reaccionen de manera diferent als aliments, per això és important explorar com reacciona el teu propi cos i ajustar la dieta en conseqüència.

 

A Conclusió

 

Una dieta baixa en histamina pot ser una estratègia beneficiosa per alleujar problemes digestius i símptomes relacionats amb la intolerància a la histamina. En triar amb cura els aliments i evitar aquells que són rics en histamina, moltes persones han experimentat una millora significativa en la seva qualitat de vida. Tot i això, és important recordar que cada individu és únic, i el que funciona per a una persona pot no funcionar igual per a una altra. Si estàs considerant adoptar aquesta dieta, cerca orientació professional per garantir que estàs prenent una decisió correcta pel teu benestar.

 

Aliments Rics a Histamina Aliments Baixos a Histamina
Embotits i carns curades Carns fresques (pollastre, gall dindi)
Peixos fumats i marisc Peix fresc (salmó, bacallà)
Formatges anyencs Formatges frescos (formatge cottage, ricotta)
Tomàquets, albergínies, espinacs Vegetals frescos (pastanagues, carbassons)
Xocolata Fruites baixes en histamina (pomes, peres)
Vi, cervesa, iogurt, xucrut Grans i carbohidrats (arròs, blat de moro)


És important recordar que els nivells d'histamina als aliments poden variar depenent de com s'emmagatzemen, processen i preparen.

 

Bibliografia

  1. Maintz L, Novak N. Histamine and histamine intolerance. Am J Clin Nutr. 2007 May;85(5):1185-96.

  2. Mu?i? E, Koro?ec P, ?ilar M, Adami? K, Ko?nik M, Rijavec M. Sèrum diamine oxidase activity as a diagnostic test for histamine intolerance. Wien Klin Wochenschr. 2013 May;125(9-10):239-43.

  3. Sònia Sánchez-Pérez, et al. Biogenic Amines in Plant-Origin Foods: Are they Frequently Underestimated in Low-Histamine Diets? Foods 2018, 7(12), 205; https://doi.org/10.3390/foods7120205

 


Productes relacionats


Opinions de Problemes digestius? Descobreix la increïble dieta baixa en histamina que transformarà la teva vida


Fabricants / Laboratoris Relacionats



Articles del Blog relacionats


Naturdao Legumactive

⏳ Temps de lectura: 3 minuts

NATURDAO Per què serveix?

⏳ Temps de lectura: 4 minuts

Naturdao: Preguntes i Respostes

⏳ Temps de lectura: 3 minuts

Categories relacionades


 
En fer clic a 'accepteu totes les cookies', accepteu que les cookies s’emmagatzemen al dispositiu per millorar la navegació del lloc, analitzar el seu ús i col·laborar amb els nostres estudis de màrqueting.
Configuració de Cookies
Acceptar totes les cookies

Centre de preferència de la privadesa

Quan visiteu qualsevol lloc web, el mateix podria obtenir o guardar informació al vostre navegador, generalment mitjançant l'ús de cookies. Aquesta informació pot ser sobre vostè, les preferències o el dispositiu, i s'usa principalment perquè el lloc funcioni segons el que s'esperava. En general, la informació no l'identifica directament, però us pot proporcionar una experiència web més personalitzada. Ja que respectem el vostre dret a la privadesa, podeu escollir no permetre'ns utilitzar certes cookies. Feu clic a les capçaleres de cada categoria per saber-ne més i canviar les nostres configuracions predeterminades. No obstant això, el bloqueig d'alguns tipus de galetes pot afectar la vostra experiència en el lloc i els serveis que podem oferir.

[Política de cookies] [Més informació]

Permetre-les totes


Gestionar les preferències de consentiment

Galetes estrictament necessàries Actives sempre

Aquestes cookies són necessàries perquè el lloc web funcioni i no es poden desactivar als nostres sistemes. Usualment estan configurades per respondre a accions fetes per vostè per rebre serveis, com ara ajustar les seves preferències de privadesa, iniciar sessió al lloc, o omplir formularis. Podeu configurar el vostre navegador per bloquejar o alertar la presència d'aquestes galetes, però algunes parts del lloc web no funcionaran. Aquestes galetes no guarden cap informació personal identificable.

Cookies de Rendiment

Aquestes cookies ens permeten comptar les visites i fonts de circulació per poder mesurar i millorar l'exercici del nostre lloc. Ens ajuden a saber quines pàgines són les més o menys populars, i veure quantes persones visiten el lloc. Tota la informació que recullen aquestes galetes és agregada i, per tant, anònima. Si no permet aquestes galetes no sabrem quan va visitar el nostre lloc, i per tant no podrem saber quan el va visitar.

Galetes de Funcionalitat

Aquestes galetes permeten que el lloc ofereixi una millor funcionalitat i personalització. Poden ser establertes per nosaltres o per terceres parts els serveis de les quals hem afegit a les nostres pàgines. Si no permet aquestes cookies, alguns dels nostres serveis no funcionaran correctament. També permet l'emmagatzematge relacionat amb la seguretat, com ara la funcionalitat d'autenticació, la prevenció del frau i una altra protecció de l'usuari.

Cookies dirigides

Aquestes cookies poden estar a tot el lloc web, col·locades pels nostres socis publicitaris. Aquests negocis poden utilitzar-les per crear un perfil dels vostres interessos i mostrar-vos anuncis rellevants en altres llocs. No emmagatzemen informació personal directament, sinó que es basen en la identificació única del vostre navegador i dispositiu d'accés a Internet. Si no permet aquestes galetes, tindrà menys publicitat dirigida.

Galetes de xarxes socials

Aquestes galetes estan configurades per una sèrie de serveis de xarxes socials que hem afegit al lloc per permetre compartir el nostre contingut amb els seus amics i xarxes. Són capaços de fer seguiment al vostre navegador a través d'altres llocs i crear un perfil dels seus interessos. Això podrà modificar el contingut i els missatges que trobeu en altres pàgines web que visiteu. Si no permet aquestes galetes no podrà veure o utilitzar aquestes eines per compartir.


Confirmar les meves preferències

wait